30 Mayıs 2016 Pazartesi

Beyran Entep Mutfağı

Ankara'da Turan Güneş Caddesi'nin bir paraleli olan Tagore Caddesi'nde uzun zamandır dikkatimi çekiyordu açıkcası. Bugün gitme fırsatım oldu. Antep'li Murat bey'in mekanı. Menü tamamen Antep yemeklerinden oluşuyor. Ağırlık kebap üzerine. Açıkcası beni çeken şey beyran oldu. Ankara'da nerede yapılıyor diye ararken burayı buldum. Tek başıma gittiğim için menüden birkaç şey deneyebildim.. Öncelikle beyran ile başladım. Açık konuşmak gerekirse tam beklentimi karşılamadı. Pirinci biraz az geldi. Yağı ve acısı gayet iyiydi ama kesinlikle biraz daha sarmısak istiyordu. Eğer sonrasında başka şeyler yemek istyorsanız muhakkak yarım söyleyin çünkü bu haliyle baya bir yemek. Menüde dikkatimi çeken söğürmeli lahmacun oldu. Söğürmeyi yanında servis ediyorlar. Lahmacunun inceliği, pişkinliği ve malzeme yeterliliği çok iyi. Fakat bir antep lahmacundan ben daha fazla sarmısak bekliyordum. Bu ikisini de Murat bey ile paylaştım. Özellikle Ankara müşterisinin sarmısak fazlasını istememesi sebebi ile böyle yaptıklarını belirtti. Bir daha gittiğimde antep işi isteyeceğim. Üzerine de cartlak denedim. Ciğerler güzeldi fakat biraz fazla kurumuştu. Bir dahakine daha yumuşak bırakmalarını isteyeceğim. Bunların yanında sundukları salata yeşillik çiğ köfte gibi ikramlar gayet yeterli. Ben fazla geleceği için katmer söylememiştim fakat sağolsun işletme sahibi ikram etti. İçeriği ve lezzeti gayet iyi. Hamurunu biraz daha ince açabilirlerse tam kıvamında olacaktır. Fiyatlar çok ucuz değil fakat dediğim gibi yarım porsiyonlar da gayet doyurucu. Beyran 15 tl, cartlak 22 tl, lahmacun 7 tl, katmer 17 tl. Kredi kartı geçiyor. Hadi afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder